Brandfarligt

Känner mig helt slut idag, var som sagt på brandstationen. lärde oss släcka dockor och vad vi skulle göra om det brinner. har aldrig varit med om en riktig brand,ingen större iallfall så det kan ju alltid vara bra att veta.

dock har jag varit nära att starta en brand fyra gånger(när jag var yngre)kan ju berätta lite om dem ggr så ni kan få skratta lite,haha.

1.Satt och pysslade hemma hos mig, så av någon konstig anledning tog jag en piprensare och satte den runt min lampa och drog lite i den, tyckte det var skitkul för lampan tändes och släcktes hela tiden. men sen lät det POFF och så tog den eld. haha jag vågade inte säga till pappa så jag viskade till Julia? tror jag att det var att hon skulle springa och hämta vatten. men sen vällte jag en planka som var bakom lampan i all panik och den drog ut sladden och då slutade lampan brinna(y) smart sandra.
2. Vi spelade pingis hemma hos mig och pingisbollen råkade bli lite knölig så då skulle vi koka den i varmt vatten så att den skulle bli bra igen. glömde dock bort pingisbollen och ja. det började ryka lite. sprang ut med kastrullen i snön har jag för mig.
3. Jag och Julia(igen) skulle baka kakor och upptäckte att vi inte hade något bakpapper. hm folie eller plast? nej men folie det kan ju inte vara bra.. då grillas kakerna ju. så vi tog självklart plast och ja ni kan ju tänka ut resten själva. måste vara det dummaste jag gjort.
4. jag skulle kocka nudlar. och jag höll på att kolla på ett speciellt program på tv så jag satte bara på nudkarna och sprang till soffan. satt och kollade ett bra tag innan det började lukta bränt. ja jag hade såklart glömt bort nudlarna. förstörde en kastrull. mamma var inte glad!

men nuförtiden är jag väldigt noga med att stänga av saker och att inte gå iväg när jag lagar mat så jag har lärt mig min läxa iallafall men det där var inte mina smartaste ögonblick, förlåt mig mamma & pappa för att ni fick stå ut med alla störda saker jag gjorde som liten. PUSS på er!
Nu ska jag aldelles strax kolla design simon&thomas. älskar inredningsprogram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0