03:49

Folk som har mobiler men som inte vet hur man använder en är förfan dumma i huvet. och ett plus kan ju vara att man svarar!

Bra uppdatering, i know. kör igång snart. när jag är på bättre humör.


Tjing

<3


Hemmakväll

Fortfarande hemma, vädret är inte det bästa idag tyvär så jag strejkar nog från det äckliga regn vädret genom att ligga i soffan och kolla film hela kvällen.någon som har något tips på en bra film?har sett så många sista tiden så kommer faktiskt inte på någon mer jag vill se.Snart ska jag börja laga middag också blir nog kyckling någon god sås och ris.känns bra att vara hemma ikväll så jag kan tagga ordentligt inför morgondagen istället.Då ska jag och brudarna hitta på något riktigt kul!så det ser jag fram emot.Frågan är bara vad fan ska man ha på sig.den där jobbiga frågan som alltid kommer upp på helgerna när man vill klä upp sig lite.kör på högklackat iaf.så folk ser lilla mig, jag är ju tyvär bara 1,60 annars så då är det alltid kul att komma upp lite,hehe.införskaffade mig ett par kalckar från belle i veckan så de lär jag få anvvänding för imorgon.ska in en runda till täby med Maria på dagen också för att hitta något fint till kvällen.Det blir nog super.

hörs senare

S

hej hej

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen,jag vet. ska bli bättre,lovar!Har bara varit hemma och tagit det lungt de senaste dagarna.är så seg nuförtiden men hoppas på något kul ikväll.ska börja ringa brudarna nu så.. råkade nyss klicka hem en klänning från nelly.haha lägg märke till råkade.men den var fin så det blir nog bra. ni får se den sen när jag har på mig den :p hehe. nu ska Robin ha datan.

Puss / S

It's my life


bra där

Försov mig lite imorse som vanligt...skulle ha idrott klcokan tio men den var tydligen inställd.så tänkte gå till skolan lagom till lunch klockan elva istället.men då visar det sig att vi har slutat.KUL..bara att gå hem igen.. så nu är jag hemma. har precis ätit pasta carbonara..och ska väl sova eller något. jätte trött.verkligen..ikväll ska jag äta middag hos mamma och prata med henne om massa saker. hoppas det går bra.

Puss / S

2 år med dig älskling


Glädjespridare

Godmorgon mina kära vänner!haha.
Kvällen igår vart precis som jag trodde, riktigt jävla mysig! Vi kom hem till Basse vid kanske sju?Och då började Basse grilla.Det blev riktigt gott, så det lyckades han med.Sen satt vi ute på hans veranda och lyssnade på musik och drack vin.och körde lite roliga lekar.haha som jag inte tänker nämna på bloggen ;) ..

Det bästa jag vet är verkligen människor som är glada och ställer upp för andra. som jag och Thess var på ica och skulle köpa sprite och hallon..och bussen gick om tre minuter när vi hamnar bakom en tjej i kön..vi har panik och tror att vi aldrig kommer hinna men snäll som hon var lät hon oss gå före i kön.bara en sån sak gör en så jävla glad.Man är ju så van vid alla jävla tjurskallar som gnäller om allting hela tiden.De kan ju inte ha ett bra liv altså.som förut när jag  var ute och gick med min lillebror i barnvagnen så går vi förbi en gubbe.jag ler och är trevlig som alltid och säger hej. men vet ni vad han gör? börjar tjura om att jag går på fel sida av vägen.. okej.jag kanske borde ha bättre koll på sånt men ändå.allt handlar om attityd.om han hade sagt det på ett bra sätt hade jag ju omedelbart bytt sida och inte tänkt på det.men själva tonen liksom.man behöver inte vara otrevlig jämt.

Och sen kvällens andra glädjespridare var busschafören.där är vi där igen de flesta busschaförer är alltid otrevliga,tråkiga,tjuriga och kastar ut en om man sjunger inte för högt.men istället för det så släckte han ner bussen och började sjunga med i högtalaren.hur kul var inte det liksom? Tänk på sättet ni beter er ute bland folk en god gärning eller en otippad kul sak kan verkligen göra ens kväll. det räcker med en småsak.


snart ska jag börja röra mig mot väsby där jag ska träffa min Barndomsvän Julia.kommer blir underbart.har verkligen saknat den tjejen! Så nu ska iaf jag ut och sprida glädje ;)

Tjing / s

mys

Äntligen fredag! Just nu sitter jag hemma hos Robin, har precis dushat och sminkat mig och ska väl snart börja röra mig mot bussen.Ikväll bär det av mot skärgårdsstad där jag ska äta middag hos basse.mys! vet inte riktigt vilka som ska vara där faktiskt om det är bara vi tjejer(Fian,pillan,thessan)eller om det blir fler av basses vänner.oavsett vad känner jag på mig att det kommer bli en bra kväll!

Skriver imorgon då, om jag inte råkar hamna framför någon data och fylleblogga ikväll ;)
Ciao, hoppas ni får en bra fredag.

/s

Pannkakor

haha ja som nog alla förstod kom jag aldrig iväg till skolan, började må dåligt igen så stannade hemma  med min kära pojkvän..hur skönt som helst att bara ligga hemma i soffan hela dagen.men imorgon ska jag till skolan,LOVAR!

Gissa vad jag ska göra nudå? ja jag ska äta.haha inte så otippat kanske.men jag ska iaf äta pannkakor.gottgott..Ikväll kanske jag ska sola med thessi..annars blire soffan som gäller...

Torsdag

Godmorgon godmogon! sitter här och äter frukost med Robin..ska snart börja röra mig mot skolan.sen som vanligt.inte bra..hinner iaf till engelskan,svenskan & mentorn.woho.. måste börja ta tag i skolan nu.ligger lite efter nu när jag varit sjuk så mycket..måste verkligen börja sminka mig nu..

Later / S

Vilken härlig dag

Idag har jag,Fia,Thessan & Fanny varit i stan och fotat människor.Haha bra det lät, nej men vi har hållt på med ett projekt om olia stilar,frisyr osv.Så vi har fotat olika stilar.blir nog kanon. skön dag faktiskt, solen sken och humöret var på topp nu när lilla jag är frisk igen.Köpte även med mig en fin sjal hem.kanske ni får se senare ;) vi åt på sandys och sedan gick vi runt i solen hela dagen. Nu ska jag kolla lite film och sedan ska jag väl sova.



Hörs imorgon sötisar / S

sjuk igen

Ja det är sant,den här gången har jag åkt på magsjuka,så Och då är det så typiskt att det ringer på dörren och då står två tanter där och vill prata om Jesus,dolda kameran?var nära att spy på dem..och de vägrade lyssna på att jag var sjuk, fick säga det tusen ggr..orkar verkligen inte skriva mer..vi hörs när jag blir frisk..

Ciao

Fortsättning

Lördag


Jag,Sophia,Sofie

Jag

Sophia,Sofie

Marrafakka,Jag

Sofie,Maria

Maria,Jag,Thessie,Sofie

Marra,Fia,Jocke

Thessan,Majk och Molly

Haha sötaste, Fia och jocke

Pow, Thessan

BFAM

Helgen i bilder

Fredag , hos Nea

Sophia & Olivia

"klassfoto"

Spice girls (ironi,sånt måste man ju vara tydlig med)


Jag & Pernilla

Olivia ville ha lite kroppsvärme,haha

Lite regn har aldrig stoppat Nea

Tjejerna & Mattis dansar på baren

I Taxin på väg hemmåt.Skönaste taxichafören,verkligen!

godmorgon alla glada

Ja nu är klockan snart halv nio och jag är vaken,kulkul.hatar att vakna såhär tidigt och inte kunna somna om.men får väl göra det bästa av situationen genom att ta tag i bloggandet igen!Har ju faktiskt inte skrivit något nu i helgen men det beror på att jag varit ute hela tiden.men inga sura miner för det ,för senare idag/ikväll lägger jag in bilder från fredag,lördag!

Vi hörs då /
S



Ett smakprov från helgen,Jag & Olivia

Idag lyssnar jag på






Good night

Nu ligger jag här i sängen med datan och ska väl sova antar jag,är inte så trött men måste vara i skolan prick klockan åtta och göra nationella i engelska.inte så värst taggad.men men hoppas det går bra!
Har nyss varit och solat med Thessie.blev inte så himla brun för jag höll på att dö av värmen så var tvungen att gå ur solariumet innan tiden var slut.

Jaja måste väl försöka sova nu, god natt !

/S

Skolan,Täby



Var precis hemma hos min kära mormor och åt middag.det blev spagetti & köttfärsås.mys att träffa henne lite också var ett tag sen tyvär.kom överens om att jag skulle börja städa hos henne en gång i vecka för 250 kr per gång.så det blir nog bra.Innan jag åkte hem till mormor var jag i täby och där köpte jag ett par högklackade skor och solglasögonen ni ser på bilden.behövde verkligen unna mig själv något.Idag i skolan jag först rullat curlers och sedan börjat klippa skägg..
vilket min kompis Emelie tycker verkar väldigt ofräscht.

Jag: Jag klipper skägg just nu.
Emelie:USCH
Jag:Vadå usch
Emelie:ja då kan ju jag lika gärna komma till dig och dra av mig brallorna och sära på benen och säga att du ska klippa min mutta.
Jag: Nja emelie inte riktigt samma sak va.man klipper ju anisktshår som typ ögonbryn och sånt oxå.
Emelie:usch vad ofräscht.

Ja Emelie är inte så smart alla gånger hon heller.men men ..vad gör man ..

Nu ska jag göra en powerpoint presentation om kort Afton.ryser bara av att höra ordet.haha.Men det blir nog bra ;).

lär ju skriva senare, Tjing /
S

Live från köket

Tjenare.. just nu står jag och Robin i köket och ska göra pizza , det kommer nog bli as gott men tyvär tar det en jävla tid så lär väl äte middag vid 10..men det är det nog värt..Idag har jag varit i skolan, sen skulle jag egentligen åka till täby men både jag och Thess kom överens om att det var för jobbigt. så jag bröt mitt löfte om att bli nyttig på en gång!bra jobb! Men men sjukt gott vare med kladdkaka och godis.alla lär ju tro att det är allt jag gör men så kan det vara ibland..alla har ju sina perioder.men mitt nyttiga jag kommer snart! tror jag..Ni som inte försöker er på att vara nyttiga eller vill fuska lite så har jag ett bra tips på en sida där det står hur man gör pizza..<- klicka bara på länken där ;) nu ska jag hjälpa Robin ..

Tjingeling / S

HAHAHA GLAD TJEJ


så är det

Hallå Hallå! Jag har precis ätit en super god middag tillsammans med min pojkvän,hehe. Nu sitter han och kollar på färjan vilket suger så jag sitter inne på fejjan och gör massa quiz. Min nya hobby.jajjemän.Blir nog här hemma ikväll,skulle egentligen solat med Maria eller träffat Thessie men är helt jävla död.ovanligt va? måste sluta vara så jävla slö.men men.det kör vi på imorgon.ikväll vill jag bara ligga i soffan och äta chips och kolla film..haha börjar se ett dåligt mönster.verkligen.känns som det är allt jag gör nuförtiden.SÅ imrogon ska jag fan ta och bli nyttig!good luck.. gör väl ett försök iaf. återkommer imrogon om hur det gått ;). Imorgon har jag iaf sovmorgon till tio.kanske kan hinna med en promenad innan det..kan ju vara skönt att ha det gjort, kan jag ju slöa på kvällen sen.jaja. nu slutar jag tjata om det.


Visst är min bfam söt?


Marrafakka

Idag har jag varit i skolan.Åkte dit vid tio(försov mig lite)Hade lite svenska,kollade på någon film.sen så hade vi lunch och sen engelska.sen gick jag hem.inget specielt idag med andra ord.
På väg hem från skolan ringde jag min kära vän Maria och det lät ungefär såhär.

Maria:Hon är så jävla ful.
Sandra:haha ja jag vet riktigt äcklig faktiskt.
Maria:ja hon borde iaf borsta håret.
Sandra:haha men Maria du brukar väl aldrig säga att någon är ful?
Maria:men hon är ful!
Sandra:haha det skulle du aldrig våga säga till Emelie?
Maria:jo jag har sagt att hon är ful men snäll förut men Jag ska fan säga det till Emelie idag.
Sandra:Vad ska du säga?
Maria:Att *pip* är ruskigt ful!

Vi pratar altso inte om Emelie om någon trodde det haha. så jävla kul iaf. Fast det är ju aldrig lika kul att återberätta det.och man måste nog känna Maria för att fatta.men sjukt kul var det.Läs mer om Marias störda ögonblick i hennes blogg.

Kollade nyss på Legally blondes lägg märke till s'et. sjukt jävla kass jävla b-film.för larvig för min smak.Och då är det riktigt illa för jag brukar gilla sånna där lite töntiga filmer.hehe.Ajja ska väl sätta på en till film och se om den är bättre.Wish me luck.

Puss / S


nothing

Idag har jag inte gjort så mycket alls. Har legat på soffan och kollat film Marley & jag.Fett sorlig.haha.Robin mobbade inte mig lite för jag började gråta då. Jorå.. Sen har vi städat och fixat så nu är det fint överallt igen :D Idag blir det också bara hemma och ta det lungt.Är ju faktiskt söndag.måste ifs plugga lite..är lite efter med min inlämningsupggift i frisör/svenska.Så det måste jag ta ta i så fort som möjligt.bara det att det är ju alltid jobbigt att börja göra någonting.sen när man väl kommer igång går det ju relativt snabbt.Jaja.


/ S

old times



Today

Hej Hej! Har inte blivit något bloggande idag på grund av  att jag har passat min lillebror hela dagen.Vi hoppade trampolin i 4 timmar!Så nu känner jag mig fan duktigt som fick mig ett litet träningspass ;) hehe. nej men det var riktigt mys.Man blir så glad av småbarn iaf jag. De är alltid så glada och tänker inte på alla problem och allt runt omkring hela tiden utan fokuserar enbart på att leka och ha kul! Så är det så kul att se när de går in i sin egen lilla värld och pratar om allt möjligt sjukt som ingen över 5 förstår. Nu är jag iaf hemma hos Robin igen. Lite tråkigt bara att han inte är hemma.jag är ju faktiskt en riktigt sällskapssjuk människa.Men det ska bli skönt att bara vara hemma och kolla film ikväll igen.Jag har ju varit sjuk i ca tre veckor fram och tillbaka så har inte riktigt återhämtat mig helt.Har fortfarande ingen riktigt energi till att gå ut och hitta på något ännu.Men det kommer väl antar jag.Annars lär ju mina vänner tvinga fram det igen.Ska beställa hem lite grejer från Nelly också.Lär ju visa er det när det kommer.

Nu ska jag slänga mig ner i soffan framför en film och stoppa i mig en massa chips.
Hoppas ni har/får en lyckad kväll!

/ S

Friday

Halloj! Jag och Maria har precis njutit av vår goda middag ute på bakongen.Kycklingspett & Potatissallad blev det.Så himla härligt väder idag och det är ju ett stort +.Haha pinsamaste idag var när vi var på ica och handlade när det visade sig att jag glömt min nya kod till kortet så då fick Maria skrapa upp pengar men hon hade inte tillräckligt.så vi stod precis och funderade om vi skulle ta bort godiset eller chipsen när vi såg ett välbekant ansikte, Jag springer dit : JOEL,kan vi få låna 7 kr(Ja så lite var det som fattades,otur)Sån tur var hade Joel en tia på sig och räddade vår middag,tack för det vännen!Så nu är jag skyldig honom hundra kronor.var skyldig honom 90 innan för en drink när vi båda var på en studentskiva för ett tag sen.Så det ska han allt få tillbaka i veckan .Måste bara plugga in min kod så det inte blir några sådanna misstag igen.

Nu ska jag och Maria slå oss ner i soffan och kolla på Beverly Hills Chihuahua.Haha hoppas den är bra! så som ni säkert förstod blir det hemmakväll för min del ikväll.



Tjingeling / S

Lyckat

Valborg blev riktgit lyckat! Vi var som sagt hemma hos Maria och grillade.Jag åkte hem till henne direkt efter skolan så började vi fixa ordning allt för kvällen sedan kom brudarna ovh då slängde vi igång grillen.Senare på kvällen kom grabbarna ;) haha. en riktigt trevlig kväll med massa dans,sång och glada människor!

Bjuder på lite bilder,enjoy







Vi hörs ikväll / S

RSS 2.0